zwiększBAWIMY SIĘ KOLORAMI

Zajęcia edukacyjne “Bawimy się kolorami” mają na celu rozwijanie percepcji wzrokowej oraz utrwalanie barw i dostrzeganie ich w otoczeniu. Zabawa kolorami jest jednym ze sposobów poznawania świata przez dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, rozwija umiejętności współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Otaczające nas kolory rozwijają myślenie, inteligencję, wyobraźnię.Głównym zamierzeniem zajęć jest podejmowanie różnorodnych działań dotyczących poznawania, nazywania kolorów, zabaw z kolorami. Program będzie realizowany w każdym miesiącu przez pięć dni w tygodniu, zaczynamy  od października. Będzie to 9 “kolorowych przygód”:

1) Tydzień pomarańczowy – X. 2020 ( Urodziny Marchewki, Dzień Wiewiórki, Dzień Pomarańcza, Święto Rydza),

2) Tydzień brązowy – XI.2020 (Imieniny Misia, Dzień Kasztana, Dzień Jeża, Święto Czekolady),

3) Tydzień zielony – XII. 2020 (Święto Choinki, Dzień Zielonej Bombki, Szukamy Zielonego Skrzata),

4) Tydzień biało-czarny – I. 2021 (Lepimy bałwana, Dzień Pingwina, Poznajemy Zebry)

5) Tydzień czerwony – II. 2021 (Imieniny Walentego, Dzień serduszka, Dzień Biedronki, Dzień Plasteliny),

6) Tydzień żółty – III. 2021 (Dzień Słońca, Święto Żółtego Tulipana, Wiosenne Motylki, dzień Pszczółki),

7) Tydzień fioletowy – IV. 2021 (Dzień Krokusa, Święto Śliwki, Dzień Bzu, Dzień Parasola),

8) Tydzień niebieski – V. 2021 ( Dzień Ziemi, Dzień Wody, Święto Smerfa, Deszczowe chmury),

9) Tydzień kolorowy – VI. 2021 ( Barwy Tęczy, Dzień Kolorowej Piłki, Dzień balonika, Chusta Animacyjna)

 

ŚWIAT BAJEK – za górami, za lasami …  

ŚWIAT BAJEK to program edukacyjno-wychowawczy, którego celem  jest promowanie wśród dzieci czytania bajek jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka. Program ma za zadanie pobudzać wyobraźnię dzieci i przybliżać im podstawowe pojęcia, jak na
przykład nazwy kolorów, kształtów, zwierząt, pojazdów. Program będzie pokazywał prawidłowe zachowania i zasady postępowania w społeczeństwie, będzie uczył o przyjaźni, szacunku do innych ludzi, o opiece nad osobami słabszymi i zwierzętami. W ramach programu, obok czytania bajek dla dzieci, są przewidziane różnorodne formy realizacji: spacery, zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe, prace plastyczne, pogadanki, historyjki obrazkowe, scenki dramowe, zagadki, bajki wymyślane na potrzeby danej sytuacji.
Program będzie realizowany od października  do czerwca,  w każdym miesiącu w wybranym tygodniu dzieci będą poznawały jedną bajkę, jej bohaterów,
wartości moralne, walory edukacyjne. Trzeba podkreślić, iż bajki odgrywają istotną rolę w rozwoju emocjonalnym dzieci. Utożsamiając się z postacią głównego bohatera, dziecko razem z nim przeżywa radość, strach, smutek czy ból, nawiązuje przyjaźnie, stawia czoło wrogom, podejmuje wyzwania, odpoczywa i bawi się. Przez tę identyfikację dziecko poznaje całą gamę emocji, uczuć i postaw.
Oto wybrane propozycje bajek:
X – CZERWONY KAPTUREK
XI – KUBUŚ PUCHATEK / CALINECZKA
XII – KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
I – KOPCIUSZEK /TRZY MAŁE ŚWINKI
II – KOT W BUTACH / ZŁOTA RYBKA
III – BRZYDKIE KACZĄTKO / O DZIKICH ŁABĘDZIACH
IV – STRAŻAK SAM / BOB BUDOWNICZY
V – BOLEK I LOLEK / JAŚ I MAŁGOSIA
VI – PINOKIO

Są to tylko przykładowe tytuły bajek, mogą być różne dla poszczególnych grup wiekowych dzieci